دیجی تایم | دنیای فیلم و سریال های روز دنیا

banner adsbanner ads

The Mask 1994

نام فارسی : ماسک

 زبان : فارسی + زبان اصلی

صوت دوبله بصورت جداگانه

سال تولید : ۲۰۱۴

محصول کشور :  آمریکا

ژانر :  کمدی, فانتزی

امتیاز IMDB از ۱۰ : ۶٫۹

کیفیت : BluRay 1080p – ۷۲۰p – Full HD

کارگردان : Chuck Russell

ستارگان : Jim Carrey , Peter Riegert , Peter Greene

خلاصه فیلم : «استنلی ایپ کیس» (کری)، صندوق دار بی دست و پای بانک، تصادفا به ماسکی دست پیدا می کند که هر گاه آن را به چهره می زند به شخصیتی پرتحرک و دیوانه، بسیار قوی و زورمند، شکست ناپذیر، با چهره ای سبز رنگ و کارتونی بدل می شود.

 

 

دوبله فارسی فیلم تسخیر کوهستان ببر

 


 

لینک دانلود دوبله فارسیBluray 1080p

 

لینک دانلود دوبله فارسیBluray 720p

 

لینک دانلود دوبله فارسیBluray 480p

 

دانلود صوت دوبله بصورت جداگانه

 

لینک دانلود زبان اصلی1080p Full HD

 

لینک دانلود زبان اصلی1080p BluRay

 

لینک دانلود زبان اصلی720p BluRay

 


 

۲۶ حقیقت تازه و جذاب از فیلم ماسک (The Mask)

 

فیلم فانتزی و فوق‌العاده ماسک را که یادتان نرفته است؟ این فیلم که به کارگردانی چاک راسل” و بازی مثال‌زدنیجیم کری” در سال ۱۹۹۴ ساخته شد، سالهاست در دل مردم جا خوش کرده استبه همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا ۲۶ نکته و حقیقت جالب از فیلم ماسک را که نمی‌دانستید برایتان آماده کنیمدر ادامه با ما همراه باشید:

۲۶– فیلم ماسک از روی یک مجله کامیک اقتباس شده است

 

بله، همانطور که شاید حدس می‌زدید، شخصیت ماسک از روی یک مجله کامیک از انتشارات اسب سیاه” (Dark Horse) اقتباس شده استگفتنی است که شخصیت داخل کامیک شرورتر از فیلم بود.

۲۵– فیلم ماسک باید ترسناک ساخته می‌شد

 

باتوجه به بخش‌های ترسناک و تاریک مجله های کامیک این فیلم، کسی که ماسک را به صورت میزد باید به یک شخصیت ضد قهرمان و خطرناک تبدیل می‌شددر‌واقع قرار بود فیلم ماسک به عنوان جانشین فیلم کابوس در خیابان الم” (Nightmare on Elm Street) قرار گیردبرقراری تعادل میان طنز و عناصر ترسناک فیلم برای سازندگان دشوار بود و سرانجام با اضافه شدن جیم کری به تیم بازیگران، وزنه تماماً به سوی ژانر کمدی سنگین‌تر شد.

۲۴– آن دندانهای معروف

 

دندانهای بزرگ مصنوعی که جیم کری در نقش ماسک در دهانش می‌گذارد قرار بود تنها در صحنه‌های بدون دیالوگ او استفاده شود اما این بازیگر توانست حرف زدن با آن‌ها را یاد گرفته و از آن برای جذاب‌تر کردن شخصیت خود استفاده کند.

۲۳– الهام گرفتن از خانواده

 

جیم کری در مصاحبه‌های گوناگون اعلام کرده است که این شخصیت را با توجه به شخصیت پدر خود توسعه داده استالبته مشخص نیست که این حرف نوعی کنایه است یا تعریف از پدرش !

۲۲– قابلیت ارتجاعی جیم کری !

 

کارگردان چاک راسل” در رابطه با بازی جیم کری افشا کرده است که حرکات او به حدی اغراق‌شده و کارتونی بودند که پس از فیلمبرداری نیازی به ویرایش های دیجیتالی نداشته است و این مسأله باعث پایین آمدن هزینه‌های فیلم شده است.

۲۱– بار اول در سینِما

 

فیلم ماسک اولین اثر کامرون دیاز” بود که بخاطر آن کمتر از ۵۰۰ هزار دلار دریافت کرد.

۲۰– حرکات خلاقانه

 

در یکی از صحنه‌ها که گانگستر ها بدنبال کری (شخصیت ماسکهستند، او از جیب خود یک پلاستیک خیس بیرون کشیده و می‌گوید:” ببخشید، توی این جیبم نبود!”. این صحنه از خلاقیت‌های خود بازیگر بوده است.

۱۹– مکانیک ها و شکارچیان روح

 

گاراژی که استنلی ایپکیس” ماشین خود را برای تعمیر به آنجا می‌برد، در‌واقع همان ایستگاه آتش‌نشانی در فیلمشکارچیان روح” است.

بخوانید: سریال هایی که در سال ۲۰۱۸ پایان خواهند یافت

۱۸– هری کثیف

 

در یکی از صحنه‌های فیلم، جیم کری ادای شخصیت هری کثیف” در فیلمی به همین نام را درمی‌آورد که با توجه به حضور او در آخرین فیلم سری فیلم‌های هری کثیف، جالب‌توجه است.

۱۷– آیا فیلمی در دنباله فیلم ماسک ساخته خواهد شد؟

 

پیش از عرضه شدن فیلم پسر ماسک” (که به دلایل متعدد شدیداً با شکست مواجه شد)، صحبت‌هایی از ساخت دنباله‌ای برای فیلم ماسک مطرح می‌شد اما جیم کری علیرغم دریافت پیشنهادهای نجومی ۱۰ میلیون دلاری، حضور دوباره به عنوان شخصیت ماسک را رد کرد.

۱۶– لباس زوت

 

کت و شلوار زرد روشنی که جیم کری در ماسک به تن می‌کند اشاره به لباسی است که مادر جیم در اولین اجرای استندآپ او برای دوخته بود.

۱۵– دردسر با حیوانات

 

سگی که برای فیلم ماسک در نظر گرفته شده بود، به خوبی آموزش داده نشده بوداین مسأله باعث شد تا در صحنه‌ای که ایپکیس می‌خواهد پول‌ها را در جیبش قایم کند و سگ مزاحم او می‌شود، جیم کری دیالوگ هایی از پیش خود بگوید تا تحمل پایینش در مقابل حیوانات را نشان دهد !

۱۴– کوکو بانگو

 

کلاب شبانه‌ای که ماسک در این فیلم به آن می‌رود، کوکو بانگو نام داردجیم کری یک کلاب شبانه با همین نام در شهر کنکان کشور مکزیک دارد !

۱۳– عشق به کارتون‌ها

 

یکی از دلایل مهمی که باعث شد شخصیت فیلم ماسک مورد پسند جیم کری قرار گیرد، علاقه مشترک او و استنلی ایپکیس (نام شخصیت جیم کریبه کارتون بود.

۱۲عشق به کارتون‌ها۲

 

با توجه به علاقه شدید ماسک به شخصیت‌های کارتونی، حرکات او نیز شباهت زیادی به آن‌ها دارد؛ پپه لی پو” (Pepe le Pew) در عشق ورزیدنش به تینا، شیطان تاسمانی” (Tasmanian Devil) در صحنه چرخش گردبادی‌اش و باگز بانی” (Bugs Bunny)‌ در صحنه مرگ دراماتیک‌اش در آغوش یک مجرم

۱۱– کوفته‌قلقلی فلفلی !

 

در صحنه‌ای که ماسک پس از قورت دادن یک بمب می‌گوید:”عجب کوفته‌قلقلی فلفلی‌ای بود!” در‌واقع اشاره به یک تبلیغ برای درمان سوزش قلب از شرکت Alka-Seltzer دارد.

۱۰– بازیگرهای قبل کامرون دیاز

 

قبل از اینکه سازندگان فیلم کامرون دیاز را برای شخصیت تینا کارلیل” انتخاب کنند، تصمیم داشتند از آنا نیکول اسمیث” برای بازی در این شخصیت دعوت به عمل بیاورند.

۹– مسأله پرداخت حقوق

 

شاید غیرممکن بنظر برسد اما جیم کری برای بازی در فیلم ماسک تنها ۴۵۰ هزار دلار دریافت کرداو زمانی قراردادش را امضا کرده بود که هنوز نمی‌دانست فیلم دیگرش به نام “Ace Ventura: Pet Detective” که در همان سال اکران شد، به موفقیت عظیمی خواهد رسیددر پی موفقیت این فیلم، جیم کری برای فیلم احمق و احمق‌ترکه در همان سال ۱۹۹۴ اکران شد، قراردادی ۷ میلیون دلاری امضا کرد.

۸– خوانندگان دوگانه

 

صحنه‌ی خوانندگی کامرون دیاز توسط سوزان بوید” صداگذاری شده استاو در انیمیشن های پری کوچک” (Little Mermaid) و مولان” (Mulan) نیز ایفای نقش کرده است.

۷– صحنه‌ی رقص

 

پاهای ماسک را حین رقصیدن در کوکو بانگو دیدید؟ جالب است بدانید که این صحنه در‌واقع توسط خود جیم کری بازی شده و خواننده نیز، بر خلاف کامرون دیاز، خود اوست !

۶– فیلم ماسک توانست منتقدان را ساکت کند

 

بعد از عرضه فیلم Ace Ventura، جیم کری خود را به عنوان یک استعداد بازیگری به همگان معرفی کرده بود اما منتقدان همچنان از این فیلم متنفر بودنددر این زمان بود که عرضه فیلم ماسک و درخشش او توانست نظر مثبت منتقدین را در مورد او جلب کرده و آن‌ها را ساکت کند.

۵– ۱۲ بار تلاش تا رستگاری !

 

کامرون دیاز برای بدست آوردن نقش تینا در فیلم ماسک ۱۲ بار مورد مصاحبه قرار گرفت و تنها ۷ روز قبل از شروع فیلمبرداری انتخاب شد.

۴– رؤیاهای سرکوب‌شده

 

مجله Nintendo Power به یکی از طرفدارانش قول حضور در دنباله فیلم ماسک را داده بودسالها قبل از عرضه فیلم رقت‌انگیز پسر ماسک، آن‌ها می‌خواستند از جیم کری برای ساخت یک دنباله دعوت کنندمجله مذکور یک مسابقه راه انداخت که جایزه نفر اول بدین شرح بودحضور در یک نقش بدون دیالوگ در دنباله فیلم ماسک البته همانطور که می‌دانید هیچ فیلمی ساخته نشد و رؤیاهای این برنده بر روی سرش خراب شد.

۳– ربایندگان نقش اصلی

 

قبل از اینکه جیم کری بتواند نقش اصلی را بدست بیاورد، بازیگرانی مثل مارتین شورت، استیو مارتین، متیو برودریک” و ریک مورانیس” برای این شخصیت در نظر گرفته شده بودند.

۲– هیولای سبز ترسناک

 

کامرون دیاز ۲۰ ساله از ترس خود در حین درآوردن ماسک از صورت جیم کری چنین می‌گوید:” فرایند درآوردن ماسک بسیار ترسناک بود، در نهایت چسب و اسفنج‌هایی زیادی روی صورت او باقی می‌ماند!”

او این داستان را در ۴۱ سالگی و در مصاحبه‌ای با الن دی‌جنرس” افشا کرد و میزبان نیز به شوخی، مردی با لباس ماسک را به سراغ او فرستاد که باعث ترس دیاز شد.

۱– اشاره به سالی فیلد

 

در کوکو بانگو و صحنه‌ای که ماسک یه جایزه تقلبی را دریافت می‌کند و می‌گوید:”شما عاشق من هستید، واقعاً عاشقم هستید” اشاره به سخنرانی معروف سالی فیلد” در مراسم اسکار سال ۱۹۸۵ پس از دریافت جایزه‌اش است که البته او بجای عشق از دوست داشتن در جمله‌اش استفاده می‌کند.

نظر شما در مورد این لیست چیست؟ آیا نکته‌ای را از قلم انداخته‌ایم؟ لطفا آن را با ما در میان بگذارید و اگر از این مقاله لذت بردید، با مقاله وایکینگ ها نیز مارا همراهی کنید !

 

دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها